antti

 



Työmaan asiakkaissa kaksi kovaa kevään listautujaa

Viimeksi eilen taksikuski kehui Työmaan nimeä, kertoo asiakkuusjohtaja Riitta Riissanen Työmaan Helsingin toimistolta. ”Rehellinen ja kiva suomalainen nimi.” 
Kun Työmaa aloitti toimintansa 1990-luvun lopulla, yritys löysi nimensä kuin itsestään. ”Töitähän tänne tultiin tekemään”, toteaa yksi Työmaan perustajista, luova johtaja Juha Mikkilä. Kova työnteko ja työmaat liittyvät myös kahteen kovaan listautujaan, joiden viestinnässä Työmaa on ollut mukana tänä keväänä: Lehto Group ja Hoivatilat.

Yhtiön vanhassa logossa huhki mies lapion kanssa, ja nimen alla luki Luovaa työtä. ”Luovuus on pelissä joka päivä”, sanoo Mikkilä.

Asiakkuusjohtaja Mari Ylinampa yksinkertaistaa nimen viestin neljään sanaan: ”Työmaalla tehdään lujasti töitä.”

Vuosien varrella on syntynyt muutama hupaisa sekaannus, kun rakennusalan asiakas on saanut puhelun Työmaalta. ”Niin mistä työmaalta sinä soittelet”, on kysytty. Asian selvittyä on keskustelua jatkettu, ja usein myös löydetty syy aloittaa yhteistyö. Johtuneeko nimestä vai hyvästä maineesta, mutta Työmaan asiakkaista löytyy todellakin mittava lista rakennus- ja talopuolen asiakkaita: Design-Talo, Lehto, Kaski, UKI Arkkitehdit, Ramboll, Hoivatilat …
Listasta tekee erityisen kiinnostavan se, että sillä on kaksi tuoretta listautujaa. Työmaalla oli aktiivinen rooli sekä Lehdon että Hoivatilojen listautumisannin viestinnässä ja markkinoinnissa. Molemmat annit olivat menestyksiä , mikä kertoo osaltaan, että rakennusalan alavireiset vuodet alkavat olla takanapäin. Työmailla – ja Työmaalla – riittää siis tekemistä.

Julkaistu 27.4.2016