Yhtiön vanhassa logossa huhki mies lapion kanssa, ja nimen alla luki Luovaa työtä. ”Luovuus on pelissä joka päivä”, sanoo Mikkilä.
Asiakkuusjohtaja Mari Ylinampa yksinkertaistaa nimen viestin neljään sanaan: ”Työmaalla tehdään lujasti töitä.”
Vuosien varrella on syntynyt muutama hupaisa sekaannus, kun rakennusalan asiakas on saanut puhelun Työmaalta. ”Niin mistä työmaalta sinä soittelet”, on kysytty. Asian selvittyä on keskustelua jatkettu, ja usein myös löydetty syy aloittaa yhteistyö. Johtuneeko nimestä vai hyvästä maineesta, mutta Työmaan asiakkaista löytyy todellakin mittava lista rakennus- ja talopuolen asiakkaita: Design-Talo, Lehto, Kaski, UKI Arkkitehdit, Ramboll, Hoivatilat …
Listasta tekee erityisen kiinnostavan se, että sillä on kaksi tuoretta listautujaa. Työmaalla oli aktiivinen rooli sekä Lehdon että Hoivatilojen listautumisannin viestinnässä ja markkinoinnissa. Molemmat annit olivat menestyksiä , mikä kertoo osaltaan, että rakennusalan alavireiset vuodet alkavat olla takanapäin. Työmailla – ja Työmaalla – riittää siis tekemistä.
Julkaistu 27.4.2016