antti

 



Kohti kaupallista läpimurtoa

Reilut kaksi vuotta sitten perustettu motiMind Oy on kypsymässä startup-yrityksestä kohti aitoa ja kannattavaa liiketoimintaa. Alkuvuoden aikana hioutunut strategia on kirkastanut tuotekehityksen linjoja ja potentiaalisen asiakaskunnan määrittely on täsmentynyt. Toimitusjohtaja Matti Niemistö on tyytyväinen tilanteeseen.
”Meidän perusteemamme ovat liittyneet alusta asti kannustavan teknologian kehitykseen – autamme ihmisiä motivoimaan itse itseään muutokseen – joko käsitysten tai toiminnan muutoksiin”, Niemistö kertoo. ”Kevään aikana meille valkeni, että näiden perusteemojen kehittäminen tuotteiksi tapahtuu parhaiten työhyvinvointiin ja työssä kehittymiseen liittyvien asioiden ympärillä. Ja luonnollinen asiakaskunta löytyy muutaman sadan hengen kokoisten organisaatioiden HR-yksiköistä.”
motiMind lanseerasi maaliskuussa henkilöstöhallinnon työkalun, HR Barometrin. Sille on löytynyt useita lupaavia pilottiasiakkaita, eräs mielenkiintoisimmista on Oulussakin vastikään toimintansa käynnistänyt Superpark. ”Superparkin kaikki puistot tulivat mukaan pilottiin. Heidän työntekijänsä on pääsääntöisesti kentällä, eivät toimistossa työaseman äärellä. Tällaiseen tilanteeseen henkilöstöhallinnon mobiili, reaaliaikainen ratkaisu sopii kuin nenä päähän”, Matti Niemistö sanoo. ”Nopeus, helppous ja tavoitettavuus ovat HR Barometrin avainsanoja. Kaikki pilottiin tulevat yritykset näkivät juuri tässä HR Barometrin vahvuuden.”
Matti Niemistön mukaan kaikki merkit viittaavat siihen, että yritys on löytänyt oikean suunnan. ”Yhteistyökumppaneilta saatu palaute on ollut erittäin rohkaisevaa. Työterveyslaitoksen Inspi-ohjelmaan tehty Työn tuunaus –mobiilisovellus sai yritysasiakkailta lähes täydet pisteet loppuarvioinneissa. Henkilöstöhallinnon ammattilaisten vuorovaikutusseminaariin tehty demotuote oli niin pidetty, että järjestäjät haluavat saman käyttöönsä myös seuraavaan tapahtumaansa”, Niemistö listaa alkuvuoden ilonaiheita. ”Ja lisäksi Midnigh Pitch Festissä eräs rahoittaja sanoi pilottiasiakkaistamme kuultuaan, että melkein liian hyvää ollakseen totta”, Niemistö naureskelee. ”Mutta totta tämä on. Nyt vaan jatketaan samalla linjalla, julkaisemme syksyn aikana HR Barometrin ensimmäisen kaupallisen version.

Julkaistu 7.8.2014