Amerikkalaisille sijoittajille esiteltiin viime yönä Suomen aikaa suomalainen hyvinvointituote, joka tähtää suoraan maailmanmarkkinoille. Tapahtumapaikka oli Kaliforniassa, San Franciscossa vuosittain järjestettävä Launch Festival, joka on nostanut menestykseen muun muassa pilvitallennuspalvelu Dropboxin.
Ōura on ensimmäinen suomalaisyritys, joka on hyväksytty tapahtumaan. Karsinta tehtiin tuhansien paikkaa hakeneiden joukosta – vain alle 30 yritystä pääsi tänä vuonna mukaan varsinaiseen kilpailuun.
Julkistettu tuote on sormus. Ōura -sormuksen ja laturin on suunnitellut kansainvälisesti menestyneen muotoilija
Harri Koskisen toimisto Friends of Industry tiiviissä yhteistyössä Ōuran perustajiin kuuluvan
Kari Kivelän kanssa. Sormuksen sisällä olevat anturit mittaavat kehon liikkeitä, sykettä ja lämpötilaa. Kun kaikki mitattu tieto yhdistetään mobiilisovelluksessa, sormus pystyy arvioimaan käyttäjän valmiustason sekä antamaan henkilökohtaista ohjausta ja palautetta unen, rentoutumisen ja aktiivisuuden eduista. Ōura -sormus auttaa käyttäjäänsä ymmärtämään kehoaan paremmin ja sitä kautta parantamaan omaa hyvinvointiaan – tekemällä asioita paremmin.
Toimitusjohtaja
Petteri Lahtela on sormuksen saamaan vastaanottoon erittäin tyytyväinen. “Launch Festival -tapahtumassa julkistimme tuotteemme päämarkkina-alueellamme. Saimme erittäin kiinnostuneen vastaanoton ja lupaavia sijoittajakontakteja paikallisten lisäksi jopa Hongkongia myöten.”
Lisätietoja Ōurasta.
Aiheesta kirjoittavat myös STT, Kauppalehti ja Talouselämä.
Julkaistu 3.3.2015