antti

 



Nurmijärvellä arvostetaan Helmen kustannustehokkuutta

Nurmijärven kunnan koululaitos on ollut Helmi-järjestelmän tyytyväinen asiakas jo vuodesta 2010 lähtien. Yli 5500 oppilaan ja 600 opettajan organisaatiolla on käytössään Helmi oppilashallinto, Helmi Reissuvihko ja pedagogiset lomakkeet. Kunnassa on totuttu luottamaan Helmen ominaisuuksiin ja järjestelmän toimittajaan notkeaan toimintatapaan. Kunnan TVT-koordinaattori Harri Luttinen sanoo, että yhteistyö Helmen kehittäjien kanssa on paitsi tehokasta, myös mukavaa. ”Meillä on oma kehitystiimi, joka käsittelee käyttäjiltä tulevat aloitteet ja toiveet. Me arvioimme ja kokoamme nämä, ja keskustelemme sitten toimittajan kanssa mikä olisi paras ratkaisu aloitteiden eteenpäin viemiseksi.”
Harri Luttinen antaa myös kiitosta Helmi-järjestelmän laskutusmallista. ”Kustannukset pysyvät aisoissa ja budjetointi on helppoa, kun tiedämme kuinka kulut vuoden aikana jakautuvat”, Luttinen sanoo. ”Seuraavaksi otamme käyttöön Helmen koulukuljetusmodulin.”
Nurmijärvellä odotetaan jo innokkaasti Helmen mobiilisovellusta. Kehitysjohtaja Teemu Kettunen kertoo, että sama toive on kuulunut monelta muultakin asiakkaalta. ”Mobiilisovellus on tulossa. Emme ole halunneet kiirehtiä sen kanssa, koska haluamme tarjota asiakkaille erinomaisesti toimivan ja valmiin tuotteen. Markkinoilla näkee liikaa puolivillaisesti toteutettuja söhellyksiä, joista ei ole iloa enempää käyttäjälle kuin ylläpitäjällekään. Lisäksi halusimme odottaa, että riittävän isolla osalla käyttäjistä, mukaan lukien oppilaat, on käytössään älypuhelimet.”
Sivistystoimenjohtaja Tiina Hirvonen kertoo, että Nurmijärvellä on oltu Helmeen tyytyväisiä. ”Helmi täyttää hyvin ne kriteerit, joita olemme oppilashallintojärjestelmälle asettaneet.”

Julkaistu 4.4.2016