EmCe Solution Partners Oy on suomalainen ohjelmistotalo, joka tarjoaa muun muassa talous- ja palkkahallintojärjestelmiä yli 1500 yritykselle. Yksi asiakas, joka poikkeuksetta herättää positiivista mielenkiintoa, on Muumi-tekijänoikeuksia maailmanlaajuisesti valvova Oy Moomin Characters Ltd. Yhtiö on käyttänyt EmCen ratkaisuja jo pitkään, ja yhteistyö on sujunut erinomaisesti. – Muumit on siinä mielessä tyypillinen asiakas, että heille on tärkeää keskittyä omaan liiketoimintaansa. Kun talous- ja palkkahallinto pyörivät meidän servereillämme, palvelu on juuri niin helppoa ja joustavaa kuin voi kuvitella, EmCen myyntijohtaja
Pasi Kiikkinen kertoo. – Me pyrimme kuuntelemaan kaikkia asiakkaitamme mahdollisimman herkällä korvalla. Mietimme asiakkaan kanssa yhdessä, mitä voisimme tehdä vielä paremmin. Suurin osa tuotekehitysideoista tulee juuri asiakkailta, Kiikkinen tunnustaa. Asiakastutkimuksiin erikoistunut Onway Oy tehnyt EmCen kanssa yhteistyötä vuosien ajan. Pasi Kiikkinen sanoo, että ulkopuolisen tutkijan avulla asiakkailta saadaan suorempaa palautetta kuin itse kysyen. – Asiakkaat ovat niin kohteliaita, että eivät välttämättä kerro meille, mitä mielessä liikkuu. Onway haastattelee avainasiakkaitamme, antaa analysoidun palautteen ja me puramme sen yhdessä asiakkaan kanssa. Ja parannamme palvelua, kun siihen on aihetta, Kiikkinen kuvaa prosessia. – Meillä on avainasiakkaiden kanssa säännöllisesti päivittyvä yhteistyösuunnitelma, jota seuraamalla tiedämme mihin suuntaan olemme menossa. Onwayn tutkimuspäällikkö
Tero Rönnqvist käyttää usein termiä Feedback Intelligence. Kuinka tämä näkyy EmCen kanssa tehtävässä yhteistyössä? – Termi on minulle uusi, mutta ymmärrän mitä Tero ajaa takaa, Pasi Kiikkinen arvioi. – Tiedän että Terolle on tärkeää tunnistaa kasvupotentiaali olemassa olevissa asiakassuhteissa ja hyödyntää sitä. Tässä suhteessa on helppo sanoa, että meillä ja Onwayllä on yhteiset tavoitteet. Tero tuntee meidän toimialamme kuin omat taskunsa, ja hän tuo jatkuvasti meille uusia ideoita, Kiikkinen summaa yhteistyön hyötyjä.
Lisätietoja EmCen joustavista ratkaisuista.
Lisätietoja Feedback Intelligencestä.
Julkaistu 29.6.2013